Jak rekrutować pracowników?

rekrutacja pracownikówRekrutacja pracowników to dosyć pracochłonny proces, na który składa się spora ilość działań. Wybranie najlepszego kandydata spośród setek ogłoszeń, który najbardziej odpowiada standardom firmy, ma ogromne znaczenie. Rozmowa kwalifikacyjna musi być wcześniej dobrze przemyślana, aby osoba rekrutująca wiedziała, jakie kwalifikacje i potencjał powinien posiadać pracownik.

Jakiego pracownika poszukujesz?

Na samym początku należy określić, jakich umiejętności na dane stanowisko pożąda się od pracownika i od kiedy będzie on miał pracować w naszej firmie. Kolejnym krokiem jest przygotowanie odpowiednich narzędzi rekrutacyjnych, czyli testy zdolności poznawczych. Chodzi tutaj o określenie rzetelności, uczciwości, zainteresowań oraz doświadczenia kandydata. Rekrutacja pracowników przeprowadzana jest najczęściej za pomocą wywiadu, czyli rozmowy rekrutacyjnej. Ma ona służyć poznaniu kandydata poprzez wypytanie go o jego doświadczenie zawodowe, zakres obowiązków w poprzednich zakładach pracy, przebieg jego kariery, dodatkowe umiejętności, wiedzę merytoryczną, osiągnięcia oraz plany na przyszłość.

Nie bój się pytać

Najlepiej zadawać pytania, które wymagają od kandydata opisu jakieś sytuacji z przeszłości. Opis trudnej sytuacji, z którą miał okazję się zmierzyć, może ukazać osobie rekrutującej, w jaki sposób radzi sobie on w sytuacjach stresowych czy wymagających szybkiej reakcji. Dzięki temu, można dowiedzieć się, rzetelnych informacji o kandydacie, co można jak najbardziej zestawić z dołączonym przez niego CV. Nie należy zapominać także o pytaniach dotyczących ambicji i planów zawodowych, które mogą również wiele powiedzieć o potencjalnym pracowniku.