Czym jest naming i dlaczego jest tak ważny?

naming

Nazwa marki często mówi nam bardzo wiele o jej charakterystyce. Oczywiście, czasem gdy markę już znamy to przypisujemy jej pewne cechy, jednak w dzisiejszym świecie konkurencja jest przeogromna i chcąc przebić się na rynku, jak najbardziej warto nazwać swoją firmę, czy też profil w mediach społecznościowych w taki sposób, aby był on przyciągający i zatrzymujący na dłużej. Powiemy sobie o nim więcej w naszym tekście, do lektury którego serdecznie was zachęcamy.

Jak powinien wyglądać proces tworzenia nazwy?

To dość istotne zagadnienie, ale też kluczowe z perspektywy chęci wypracowanej pozycji i świadomości u klienta. Na samym wstępie musimy wiedzieć, że nazwa musi choćby w minimalny sposób kojarzyć się z gałęzią, w której chcemy funkcjonować. W świecie internetu i zakładania profili na portalach społecznościowych czy platformach wygląda to trochę inaczej, bo tutaj liczy się content, a nazwa często jest mniej istotna, a przeważnie i tak one nam nic nie mówią, do momentu wypracowania swojego nazwiska.

Weźmy za przykład zakład samochodowy. Jeżeli chcemy, żeby nasz warsztat od razu nawiązywał do dziedziny motoryzacji, to powinien się w nim znaleźć przedrostek, czy też w nazwie nawiązanie do auta.

Na co zwracać uwagę podczas wymyślania nazwy?

Na pierwszym miejscu powinien być postawiony cel – po co wymyślam taką, a nie inną nazwę? Istotna będzie też misja marki i wymyślanie sloganów, które mają na celu przyciągnięcie do siebie klientów. To również nie jest proste, dlatego też naming sam w sobie może być czasochłonny, ale jesteśmy przekonani, że dobrze przemyślana strategia przyniesie pewne efekty.

Bardzo dobrym ruchem będzie skonsultowanie z innymi danej nazwy. Pomoże nam to ocenić, czy naming, który ma przyświecać naszej działalności będzie dobrze odbierany czy też nie. Można posiłkować się ankietą, a nawet porozmawiać z najbliższymi. Dużym plusem będzie alternatywa dla jednej nazwy, bo czasem nasze przeczucie niekoniecznie musi przekładać się na innych, a klienci mogą być odbiciem przeczucia Twoich bliskich.