Prawa reklamy i jego granice

prawo reklamy

Nie każdy wie, że nawet tak banalna rzecz jak reklama ma swoje prawa. Nie jest więc tak, że można sobie reklamować to, co się chce bez żadnych ograniczeń. Szczególnie jest to przydatne w dzisiejszych czasach, gdy reklamy atakują nas z każdej strony. Chcąc się dowiedzieć więcej o samym prawie reklamy oraz jego granicach, zachęcamy do tego, żeby przeczytać nasz tekst.

Prawo reklamy i jego podział

Każda reklama powinna mieć swoje prawa, które musi dawać wolność twórcom na reklamowanie danych produktów w konkretny sposób. Nie oznacza to jednak tego, że można sobie reklamować tak rzeczy, jak się podoba, bez żadnych granic. Przedsiębiorcy działają na zasadzie uczciwej konkurencji, więc muszą stosować się do określonych wytycznych. Przykładem tego niech będzie chociażby podział na prawo reklamy ogólne oraz prawo reklamy szczególne. Pierwsze prawo obejmuje wszelkie przepisy, które dotyczą wypowiedzi na tle reklamowym. Nie wolno zatem wprowadzać w błąd, manipulować przekazem i zwalczać konkurencji w nieuczciwy sposób. Szczegółowe prawo reklamy to sposób jej prowadzenia i normy odnoszące się do danych produktów.

Nieuczciwa reklama i jej konsekwencje

Niestety, reklama zawsze ma pewne znamiona manipulacji. Prawa reklamy są dość nieubłagane i w krótkim czasie mają przekonać nas do tego, że koniecznie trzeba zakupić dany produkt. Spora część z nich jest również bardzo infantylna, która ma wywołać w nas efekt wywołania potrzeby, chociaż niekoniecznie musimy to chcieć posiadać. Tak więc może się okazać, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zareaguje na pewną reklamę, która będzie nieetyczna i każe ją zdjąć nadawcy.