Jakie posty na Instagram przyciągają odbiorców?

pomysły na posty na instagram

Przygotowanie postów na portale społecznościowe, w tym na Instagrama, nie jest wcale łatwe. Wytworzenie ruchu zawsze opiera się na regularnym publikowaniu, a do tego dojdzie tylko, jeśli ma się przygotowaną bazę pomysłów, z której można czerpać. Na szczęście social media dają prawie nieograniczone możliwości dodawania treści, dlatego każda osoba, niezależnie od branży, w której chce działać, może przygotowywać ciekawe posty.

Jakie posty na Instagram są najlepiej odbierane?

Treści publikowane na Instagramie muszą być oryginalne i skierowane do konkretnego odbiorcy. Nie można dodawać na niego treści przygotowanych pod wyszukiwarki, ponieważ nie wpłynie to znacznie na generowany na profilu ruch. Pomysły na posty na Instagram można brać z innych profili osób działających w tej samej branży, ale ostatecznie trzeba dodać do nich coś swojego. Odbiorcy bardzo chętnie dowiedzą się, co dany profil:

  • chce im polecić, szczególnie jeśli jego właściciel od dawna działa w danej branży,
  • może im przekazać. Chodzi tu przede wszystkim o specjalistyczną wiedzę, ale podaną w prostej i przystępnej formie,
  • może im zaoferować. Konto na Instagramie może być nastawione przede wszystkim na sprzedaż.

Posty to grafiki, dlatego nie należy umieszczać w nich zbyt wiele tekstu. Ważne jest także przyciągnięcie oka odbiorcy, należy więc stawiać na wyraźne zdjęcia, kontrast i estetyczne wykonanie.

Przykładowe pomysły na post na Instagrama

Jeśli nie ma się pomysłu na treści, zawsze można skorzystać z gotowych szablonów, jakimi są przykładowe pomysły na posty na instagram. Zawierają one podpowiedź, o czym można zapisać albo co umieścić na grafice. Najciekawsze z nich i zawsze przyciągające oko to:

  • X sposobów na rozwiązanie jakiegoś problemu,
  • X rzeczy, których nie mówią sprzedawcy lub specjaliści w branży,
  • X produktów, które mają swoje tańsze odpowiedniki,
  • X kroków do wykonania czegoś samodzielnie.

Posty mogą opierać się tylko na zdjęciach, ale należy pamiętać, że taki profil nie buduje więzi i nie wchodzi w interakcję. Angażowanie odbiorcy to dziś najważniejszy element, na jakim każdy twórca powinien się skupić.